Saturday, August 16, 2008

DOSA PR PADA UMAT MELAYU

Baru 5 bulan memerintah 5 negeri, telah banyak kesalahan dan dosa yang pakatan rakyat lakukan pada umat melayu. Ini baru 5 bulan, andainya sampai 5 tahun, entah berapa banyak lagi timbunan dosa mereka pada umat melayu, boleh jadi membukit atau menggunung.

Sebaik saja memerintah, kerajaan PR mengumumkan penghapusan DEB, satu dosa besar yang membunuh secara perlahan umat melayu. Pertama di Pulau Pinang, kemudian di Selangor. Tidak cukup dengan itu, rakyat Selangor di hadiahkan pula ternakan Babi secara besar-besaran.

Di Perak, Melayu hanya di berikan pajakan tanah 99 tahun, tetapi Cina mendapat 999 tahun, Bila di tanya kepada Menteri Besarnya, bila PR akan menjalankan system pemerintahan Islam , MB dengan nada amarahnya memberitahu bahawa membuat kebajikan itu adalah satu konsep Islam. Kalau begitu, BN telah lama menjalankan perkara tersebut. Semua rakyat dapat subsidi, bukankah itu kebajikan????

Yang terkini, satu dosa paling besar, bila MB Selangor ingin membuka UITM sebanyak 10% kepada bukan bumiputra, iaitu kira-kira 22,000 orang satu sessi. Ini adalah dosa yang yang melayu tidak mampu maafkan . Kenapa harus MB menjadi lidah DAP?? Kenapa Institusi Melayu itu harus di gadaikan kerana politik murahan PR?

Banyak lagi yang saya tidak dapat senaraikan di sini, tapi semuanya dosa itu amat besar pada Melayu, tidak mungkin dapat di ampunkan oleh keturunan melayu masa kini dan akan datang

Andaikata satu hari nanti, cucu cicit kita bertanya, kenapa Melayu hanya tinggal nama dan tercatat keistimewaan mereka hanya dalam perlembagaan sahaja, tercatatlah sejarah, melayu itu dulu kuat, ada kerajaan besar menggantikan Melaka di Putrajaya, tetapi ia musnah oleh pengkhianat ( di pinjam dari ungkapan YB Ibrahim Ali ) Melayu yang namanya Khalid Ibrahim dan Anwar Ibrahim, bukan adik beradik, tapi sama-sama darah pengkihianat dan penderhaka mengalir dalam diri mereka.

No comments: