Saturday, August 16, 2008

BERANI KERANA BENAR

Sejak kecil kita selalu di ingatkan dengan pepatah melayu, Berani kerana benar, takut kerana salah. Anak Melayu harus berani berhadapan dengan kenyataan, kalau salah, mengaku salah, bukan berselindung dengan seribu alasan.

Andaikata kita benar, sebut saja di mana untuk bersemuka, berjumpa dan bersumpah, kerana kebenaran, kita akan turun dan membuktikan kita benar. Anak Jantan tidak takut dengan provokasi, tidak mencari alasan yang kawan-kawan cakap jangan bersumpah.

Ini maruah kita, jangan cemarkan maruah kita jika kita di pehak yang benar. jika kita benar, terianaya, di fitnah, di perlekeh, di konspirasikan, siapkan gelanggang, kita turun untuk buktikan kita di pehak yang benar.

Tapi kalau kita salah, kita akan cari seribu alasan. Kita kan kata itu dan ini, seperti tidak menepati syariat lah, hanya untuk perkelahian suami isteri lah, tunjuk 4 saksi lah, Ulama luar menasihati jangan bersumpah lah, dan macam-macam lah lagi di utarakan.

Kita takut kerana kita salah, kita takut kerana kita tahu akibat sumpah atas nama Allah. Kita menikus kerana kita telah besalahhhhh.

Ayuh, DS Anwar, bersumpahlah secara Islam, Buktikan kamu benar, kamu di fitnah, kamu di konspirasikan, Supaya terlerai segala kekusutan, kami rakyat hendak melihat penyelesaian ...................

No comments: