Monday, June 15, 2009

PERJUANGAN PAS - IKUT NABI ATAU IKUT DAP

Salam Untuk semua,

Alkisahlah isu usul dalam muktamar PAS dari kawasan Shah Alam, yang di ketuai oleh orang kuat PAS, Khalid Samad. Usul tersebut adalah usul mengenai Pengharaman SIS atau Sister in Islam. Usul tersebut di terima tanpa bahas.
Kita puji usul tersebut kerana ia tegas dan berwibawa, nak tegakkan Islam dan haramkan jika menggugat akidah umat Islam. Tahniah Khalid Samad.

Ada 2 isu berbangkit di sini.

1. Bila dapat tentangan dari PKR dan DAP, Khalid kecut, macam tak ada telor untuk memperjuangkan akidah umat Islam yang makin tergugat. Khalid kata usul tak di semak dan terlepas pandang sebab sibuk. Khalid bagi alasan dan alasan. Akhirnya Khalid konar 180 darjah. Bukan nak haramkan, nak perbetulkan. Inilah perjuangan orang kuat PAS yang namanya wakil parlimen untuk tegakkan ISLAM.

2. Khalid ni sebenarnya tak layak jadi ketua kawasan PAS, tak ada tanggungjawab. Hal kecik nak tgk usul pun dia tak boleh buat, apakan kes besar, hanya pandai cakap jer. Hal yang boleh malukan PAS se Malaysia dia tak tau nak handle, maka hal besar yang akan rosakkan PAS di Malaysia akan di buatnya sebab dia tak prihatin. Mamang tak layak jadi ketua, agaknya jadi ketua sebab pandai cakap jer la, bukan pandai buat kerja. Kesian orang PAS Shah Alam.

Kesimpulannya:
Perjuangan PAS hari ini sudah terpesong jauh, bukan berdiri atas landasan agama, tiada istiqamah dalam pendirian memperjuangkan Islam, lebih takut pada manusia dari ALLAH. Khalid lebih takut PKR dan DAP dari ALLAH. Maka kita nak bertanya "PERJUANGAN PAS IKUT NABI ATAU IKUT DAP"

No comments: