Monday, July 14, 2008

PENERANGAN ISLAM HADHARI






Majlis Penerangan Islam Hadhari
Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dapat lagi saya meluangkan masa menulis di dalam blog ini.

Semalam (9 Julai 2008), saya telah dijemput ke Majlis Penerangan Islam Hadhari anjuran JASA Negeri Selangor dengan kerjasama UMNO Bahagian Tanjong Karang.

Turut hadir adalah Menteri Pembangunan Usahawan & Koperasi merangkap Ketua UMNO Bahagian Tanjong Karang, YB Dato' Noh b. Omar dan ADUN-ADUN di bawah Parlimen Tanjong Karang.

Saya telah menyampaikan penerangan kepada para AJK 4 Peringkat UMNO Tanjong Karang berkaitan Islam Hadhari, sepertimana yang saya sampaikan di mana-mana tempat yang pernah saya kunjungi sebelum ini.

Saya telah menegaskan kepada para hadirin bahawa Islam Hadhari telah disalahertikan selama ini oleh pihak-pihak yang berkepentingan. Ingin saya ulang untuk kesekian kali, Islam Hadhari adalah merupakan cara atau kaedah pihak kerajaan pimpinan Pak Lah di dalam mentadbir negara. Ianya bukanlah suatu agama baru yang terpesong daripada ajaran Islam.

Islam pada masa kini sering dikaitkan dengan kemiskinan. Belum ada mana-mana negara Islam di dunia ini yang berjaya mengangkat martabat warga Islam. Oleh yang demikian, Islam Hadhari wajar disokong bagi mencapai matlamat membangunkan ummah di Malaysia khususnya dan di dunia amnya.

di ambil dari - http://zaisakom.blogspot.com/

No comments: